sunnuntai 25. maaliskuuta 2012

Annick Goutal; Mon Parfum Chéri, par Camille EdT

Annick Goutalin sivuilta:

"The signature scent of a sensual and glamorous woman, in the seductive game that sparks the imagination but makes no revelations"

Tämä on toinen tuoksu Annick Goutalilta jota olen kokeillut. En juurikaan syttynyt sille edelliselle eikä tämäkään onnistu minua sen paremmin sytyttämään. En koe tuoksua lainkaan yllä olevan kuvauksen kaltaiseksi. Mon Parfum Chéri, par Camille ei tunnu inspiroivan minua millään tasolla.

Fragrantican mukaan:
Top notes: Indonesian patchouli, plum
Heart: iris, powder, violet and heliotrope
Base: patchouli 


En osaa kuvata sanoin mikä tässä tuoksussa potkii vastaan mutta jokin siinä tuoksuu vastenmieliseltä ja vähän tunkkaiselta. Olin alkuun hieman hämmentynyt koska jokin tässä tuoksussa muistutti minua mintusta.

Ehkä se on patsuli. Se kuuluu samaan kasviheimoon kuin minttu (tämä minttuinvaasio alkaa tuntumaan jo suorastaan uskomattomalta ja saamaan suorastaan naurettavia ulottuvuuksia)!

Ensikokeilulla tämä tuntui jotenkin hirmu tutulta, muistutti jostain tuoksusta hyvin voimakkaasti. Hetken päästä mieleen nousikin sitten Chanelin No 5. En pysty erottelemaan sen tarkemmin mikä tässä muistuttaa tuosta Chanelin vitosesta, lieneekö iiris ja tuoksun puuterisuus.

Tuoksun kesto ärsyttää. Se muuttuu hyvin nopeasti erittäin lähellä ihoa roikkuvaksi ja kummallisen olemattomaksi. Toisaalta tuoksu leijailee ranteelta nenään aavistuksenomaisena ja vähän kuin varkain. Kun sen kuvittelee jo kadonneen lähes kokonaan, se soljuukin täyttämään otsalohkon pehmeän puuterisella pölykerroksella.

En pidä tästä. Se ei aiheuta niinkään inhoreaktiota vaan se tuntuu enemmänkin ärsyttävänä. Tämä tuoksu saa minut jostain syystä kiukustumaan.

8 kommenttia:

  1. Minä taas rakastan tätä! Yleensä patsuli aiheuttaa minulle päänsärkyä, mutta ei tässä tuoksussa. Olen tuoksutellut tätä vain kerran, mutta ensivaikutelma oli huumaava. Uskomattoman ihana tuoksu! Maksaa hunajaa, mutta samplepullon aion ainakin hankkia joskus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minusta on ihanaa, kun tuoksut tuoksuvat niin erilaiselta eri ihmisillä. Tai siis että ihmiset kokevat ne niin eri tavalla. Se on jotenkin äärimmäisen melenkiintoista ja kiehtovaa!

      Poista
  2. Nekku, luulen että mulla on tätä ylimääräinen sample. Jos on, voin lähettää sulle sen.

    Pidän patsulista ja pidän monista Goutaleista. Tämä on minusta ihan ok mutta ei ykkössuosikkini ( joka on Eau du Sud). Goutal on tuoksujen silkkishifonki - moni pärjää kokonaan ilman sitä, minä en!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä uskon vakaasti, että Goutaleista löytyy tuoksu jos toinenkin joista pidän. Minä nimittäin rakastan silkkishifonkia. ;-) Emme vain ole vielä kohdanneet, Goutalini ja minä. Tai no, melkein mutta ei ihan. Siitä kirjoittelen myöhemmin.

      Poista
    2. Gogol, jos löydät samplen, niin otan sen kyllä vastaan ilomielin. :) Nakkaa sähköpostilla sitten, jos on tarvis.

      Poista
  3. Mohn, minulla on pari Goutal-näytettä, ( mm. Ninfeo Mio). Voin lainata ne sinulle nuuhkittavaksi, jos jokin niistä sytyttäisi! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mielelläni lainaan! Jos tuolta mun listalta löytyy jotakin sinua kiinnostavaa niin voin vastalainata jotain. Siellä on nyt ne autosymbolit vain osassa mutta ei sun tartte niistä niin välittää. ;-)

      Poista
  4. Mohn, Goutalilla on fetissiambra/suitsukehaarakin, vinkiksi ryssäambran ystävälle!

    VastaaPoista

Tervetuloa kommentoimaan, mielipiteesi on odotettu ja arvostettu!